RTÜK, AKP ve MHP’ye toplam 53 saat 30 dakika, CHP ve İyi Parti’ye ise toplam 14 saat yer verdi

 

 

 

ÖTEKİLERİN GÜNDEMİ; Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) üyesi İsmet Demirdöğen, TRT’nin 1-28 Şubat tarihleri arasını kapsayan ‘siyasi haber raporunu’ açıkladı. Buna göre kanal, bu süre zarfı içinde AKP ve MHP’ye toplam 53 saat 30 dakika, CHP ve İyi Parti’ye ise toplam 14 saat yer verdi.

Sözcü’den Ali Ekber Ertürk’ün haberine göre, Listede TRT Haber’in siyasi partilere yönelik haberler, canlı yayınlar, haber programları ve siyasi mitinglerde AKP ve MHP aleyhine herhangi bir ifadeye yer verilmediği dikkati çekti.

TRT’nin şubat bültenlerinin dökümü şöyle:

AK Parti: 49 saat 58 dakika 12 saniye lehte. Aleyhte yayın hiç yok.

MHP: 3 saat 32 dakika 26 saniye lehte. Aleyhte yayın hiç yok.

CHP: 5 saat 47 dakika 25 saniye lehte, 5 saat 56 dakika 15 saniye aleyhte.

İYİ Parti: 55 dakika 32 saniye lehte, 1 saat 11 dakika 53 salise aleyhte.

Cumhur İttifakı: 53 saat 30 dakika 38 saniye lehte. Aleyhte yayın yok.

Millet İttifakı: 6 saat 52 dakika lehte, 7 saat 8 dakika aleyhte yayın.

Raporu değerlendiren RTÜK Üyesi İsmet Demirdöğen, “İşte kamu yayıncılığı! TRT kendi yasasını çiğniyor. RTÜK ise sorumluluktan kaçınan pasif bir izleyici” dedi.


Öte yandan Sözcü’de yer alan söz konusu haberde, yayınlarında Cumhur İttifakı ve ittifakın partileri lehine haberlere yer vererek, Millet İttifakı ve mensubu partiler aleyhine yayın yapan kuruluşlar şöyle sıralandı:

A Haber, TGRT Haber, 24, Akit TV, TV Net, Uzay Haber, Ülke, Kanal 7, Beyaz TV.

şişli escort avcılar escort esenyurt escortbeylikdüzü escort